نارنجستان : واقع در جلفا، منطقه آزاد ارس
معرفی جاذبه های توریستی دنیا
: : : :
درباره ما
هتل نارنجستان (ارس) مکانی بی نظیر در نوع خود است که با مجموعه های تفریحی و پذیرایی فرح بخش، فضاهای اقامتی دلخواه و محیطی آرام در موقعیت ممتاز و زیبای منطقه آزاد ارس بسان پناهگاهی خاص برای مسافران و میهمانان است که انتظارات آنان را به خوبی تامین می کند. www.narenjestanaras.com
موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
آمار و امكانات
» افراد آنلاین : 1
» بازدید امروز : 2
» بازدید دیروز : 1
» هفته گذشته : 30
» ماه گذشته : 29
» سال گذشته : 394
» کل بازدید : 2805
» کل مطالب : 5
» نظرات : 0
اضافه كردن به علاقمندی ها
خانگی سازی
ذخیره صفحه
پشتیبانی قالب
تبلیغات

قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره قشم و در ساحل دریا قرار دارد که در 1507 میلادی به فرمان آلفونسو آلبرکرک ایجاد شد، این قلعه مهم‌ترین قلعه باقی‌مانده از روزگار تسلط پرتغالی‌ها است. ساخت اين قلعه بخاطر تراش دادن سنگ هاي عظيم مرجاني بمدت ۳۰ سال طول کشید. پس از تصرف جزيره در سال ۱۵۰۷ ، آلفونسو راهي هندوستان شد. پس از عزيمت او مردم هرمز عليه عوامل پرتغالي شورش کردند و سرانجام بار ديگر آلفونسو در ۲۵ مارس ۱۵۱۵ هرمز را تصرف کرد. سرانجام در سال ۱۶۲۲ ميلادي قواي ايرانيان به فرماندهي امام قلي خان ازسرداران دوره شاه عباس صفوي با فتح اين قلعه به سلطه پرتغالي ها پس از ۱۱۵ سال خاتمه داد.

قلعه‌های پرتغالی‌ها تقریبا در بیشتر مناطق حاشیه خلیج فارس وجود دارد، در بندر قشم، کنگ، عمان، در راس الخیمه و جاهای دیگر. این قلعه‌ها با پلان چهار ضلعی نامنظم، دارای دیوارهایی به قطر حدود 5/3 متر و برج‌هایی به ارتفاع حدود ۱۲ متر در چهار گوشه قلعه‌است. در پشت حصار بیرونی قلعه، خندقی وجود داشت كه اینك پر شده است. طبق تحقیقات آنوبانینی دیوار سازی قلعه با سنگ های مرجانی و سنگ لاشه و ملات گچ و ساروج به شكل بناهای عهد ساسانی انجام گرفته است. در میان خرابه های قلعه هنوز هم تعدادی لوله زنگ زده توپ وجود دارد. چهار لوله از این لوله ها را در اطراف در ورودی پاسگاه‌های قدیمی شهر قشم و لافت نصب كرده اند و چند لوله توپ دیگر نیز به بندر لنگه حمل شده است.

قلعه پرتغالی‌ها شامل انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق‌های سرباز خانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار است، کلیسای بعضی از این قلعه‌ها، دارای دو ردیف ستون‌های سنگی دایره‌ای شکل با قوس‌های زیبایی است که از سنگ‌های مرجانی تراش خورده‌است.

لینک به بیرون:

http://www.moslimyouthmedia.com/Multimedia-1-14351

منبع این پست :  هتل نارنجستان
ارسال شده توسط هتل نارنجستان ارس در ساعت 21:24 | تعداد بازدید : 69 | نظرات (0)
عناوین آخرین مطالب ارسالی